Hankintoja tehostamalla lisää kilpailukykyä

Tarjoamme kokonaisvaltaista hankintapalveluiden optimointia ja neuvottelemme hinnat uudelle tasolle.

Hankintojen kustannuksilla on suuri merkitys yrityksen kilpailukyvyn kannalta ja siksi niiden kilpailuttaminen kannattaa. Se vie kuitenkin runsaasti aikaa yrityksen ydinliiketoiminnalta, joten me Fimekillä tarjoamme siihen ratkaisua ja hoidamme yrityksenne epäsuorien hankintojen optimoinnin, kilpailutuksen ja neuvottelun yksilöllisesti löytäen sopivimmat ja kustannustehokkaimmat hankintaratkaisut juuri teidän yrityksenne tarpeisiin.

Palveluntarjoajien kilpailuttaminen

Tietämys on ostamisen a ja o

Tietämys tuo ostamiseen laatua ja lisää osto-osaamista! Ostajan tuntiessa markkinahinnat ja tietäessään, mitä tuotteesta tai palvelusta kannattaa maksaa, hän pystyy tekemään parempia ja edullisempia ostopäätöksiä. Sen lisäksi tieto eri toimittajista ja ostomahdollisuuksista antaa ostajalle etulyöntiaseman ostoneuvotteluihin.

Tavoitteena pienemmät ostokustannukset

Tärkeä osa yrityksen kustannusten hallintaa on edullisempien ostohintojen tavoittelu. Hinta ei tokikaan ole ainut kriteeri ostamisessa, mutta ostohinnoilla on iso merkitys, kun tavoitteena on pienemmät ostokustannukset. Palveluntarjoajien ja tavarantoimittajien säännöllinen kilpailuttaminen auttaa varmistamaan, että hinnat pysyvät kilpailukykyisinä ja että yrityksesi saa rahalle parhaan mahdollisen vastineen.

Markkinatilanteen seuraaminen avainasemassa

Saattaa myös käydä niin, että nykyisen palveluntarjoajan tai tavarantoimittajan hinnat olivat yhteistyösuhteen alkaessa houkuttelevia, mutta ajan myötä hinnat ovat voineetkin nousta vaikkapa kustannussyistä tai markkinatilanteen muutoksista johtuen eivätkä nämä ostohinnat enää olekaan yrityksellenne paras vaihtoehto.

Markkinoille ilmaantuu myös uusia toimittajia ja myös kilpailijat kehittävät konseptejaan, jolloin nämä voivatkin tarjota edullisempia ostohintoja. Kilpailuttamalla ostosi saat kartoitettua, mitä vaihtoehtoja markkinoilla juuri tällä hetkellä on ja mikä ratkaisu olisi juuri sinun yrityksellesi paras.

Tehosta ostamista

Tärkeä osa yrityksen kustannusten hallintaa on myös ostamiseen käytettävän työajan vähentäminen. Ostamiseen kuluvaa työtä voidaan tehostaa mm. ulkoistamalla ostaminen, kilpailuttamalla palveluntarjoajat ja tavarantoimittajat säännöllisesti sekä keskittämällä ostoja pienemmälle toimittajaverkostolle, jolloin niiden hallittavuus helpottuu ja on helpompi neuvotella tehokkaista ostokäytännöistä.

Antaessanne meidän Fimekillä hoitaa yrityksenne hankintapalveluiden optimoinnin teille jää enemmän aikaa, jolloin voitte keskittyä täysillä yrityksenne ydinliiketoimintaan!

Kilpailutettavat hankinnat


Riskienhallinta

Vakuutukset

Henkilöstö

Työterveyshuolto

Työvaatteet

Työturvallisuusvarusteet

Talous

Rahoitus ja leasing 

Yleishankinnat 

Puhelin- ja nettiliittymät

Toimistotarvikkeet

Energia

Sähkösopimukset

Polttoaine

Toimitilat ja huolto

Kiinteistöhuolto

Siivous

Jätehuolto

Vartiointi